onsdag 20 februari 2013

Två stickkaféer på en vecka

Ibland kommer stickkaféerna lite tätare än vanligt. I måndags var det som vanligt på Nordstan, vi åt gott och stickade och hade trevligt. Jag började på en ny stickning och den har jag faktiskt nästan fått klart redan. En liten aftonväska i CanCan Disco. Men jag fick lite beslutsångest när det gäller knappen.

Ska jag välja den här knappen?

Eller är den här knappen snyggare tro?
När jag har bestämt mig gäller det bara att bli bjuden på fest så att man kan använda den... Den kanske kommer till användning på mässan Våga vinna - Mässan för dig som är kvinna! Du vet väl om att du kan köpa din biljett hos oss? Den kostar 250 kr och då ingår mat, utställning, föreläsningar och underhållning. Robinson-Mirre, Gladiator-Hero och Ulrika Rosén från Hotell Choice står för föreläsningarna och The Harvesters för den musikaliska underhållningen och vi finns med som utställare tillsammans med ett 30-tal andra Grästorpsföretag. Vi ser fram emot en trevlig kväll på kulturhuset den 8 mars!

Men tillbaka till stick-kaféerna! Imorgon kväll är det ju dags här hos oss. Vi bjuder på lite fika, stickar (andra handarbeten är förstås också tillåtna) tillsammans och har dragning bland fyllda bonuskort. Vi har dessutom letat fram massor med fina garner som vi kvällen till ära säljer för 25 kr/nystan! Det börjar 18.30 och till dess kanske jag har bestämt vilken knapp jag ska ta... Välkomna!

1 kommentar: