onsdag 17 juli 2013

Vad pratar fåglarna om?

För att vara en person som tycker att fåglar är bland det läskigaste som finns så har jag idag tillbringat väldigt mycket tid med sådana! Hade det varit riktiga fåglar som var instängda med mig i det lilla utrymmet i skyltfönstret vet jag inte hur det hade slutat, men som tur var var det "bara"  Olle Eksells härliga mönster Fåglarna Berättar på bricka, metervara och handduk från Almedahls. Så vad berättade fåglarna då för mig? Ja ni vet ju alla hur fåglar kan tjattra, det är inte alltid lätt att hänga med, men de berättade vad de ville ha för sällskap i fönstret! Ullplädar från Kilppan, Björk i grönt och Vega i rosa! Borganäs frotté i flera färger, korgar i tidningspapper från Serholt och så lite grejer från Axlings. Det skulle vara underlägg handvävda i linnetrasor och så linneservetter förklädda till fåglar med hjälp av kulört aidaväv och kulknappar! Så då viste jag vad jag skulle göra resten av förmiddagen...





Medan jag var iväg och njöt av semestern han mamma förstås med att sticka och virka trots en ömmande höft! Bland annat en jättesöt body i Print Cotton jättemjuk och skön men det är vist lite trådar kvar att fästa...


Ett nytt nummer av Kretiv Stickning har också dykt upp medan jag var borta! Härlig sommarstickning ser det ut som och för dig som gillar att virka fanns det bland annat beskrivning på virkade lock till syltburkarna!

Det ser ut som det blir frukt att ta hand om i trädgården! Det växer så det knakar ute just nu så varför inte sätta sig i skuggan och virka en fruktskål av det nya garnet Home Sweet Home från Svarta Fåret!



Det var allt som fåglarna berättade för mig idag! Jag tror jag ska ta med mig ett handarbete och uppsöka skugga utomhus i väntan på nästa kund! Ha det så gott i sommarvärmen och välkommen förbi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar